Survival groepen 7

Wat een fantastische dag hebben de kinderen van de groepen 7 gehad! Heerlijk weer, veel gezelligheid en ook vooral veel gelachen met elkaar. Het was absoluut een feestje om dit met deze groepen te mogen doen!

Allereerst hartelijk dank voor de hulpvaders en de pannenkoekenbakkers. Zonder deze hulp, was deze dag niet zo fantastisch geweest!

De ochtend startte met de fietstocht naar de Bernisse, dit was voor sommigen al best pittig. Daar aangekomen even kort wat drinken. Tijdens de warming-up moest je proberen uit de knoop te komen met je maatje en werd er ook nog in verschillende teams touw getrokken.

Hierna waren er 4 activiteiten, die afwisselend werden gedaan; boogschieten, bamboestokken bouwen, een parcours en bubblevoetballen. Ook lekker je boterham eten en vervolgens zwemmen om af te koelen.

Na de lunch was het tijd om in 4 groepen vlotten te bouwen. Welk vlot zou het houden en wie kon als eerst de steiger aan de overkant bereiken? Ook de hulpmoeders in de kano waren natuurlijk niet veilig en werd er heerlijk gespeeld in het water.

Op het eind van de middag gaf de begeleider van de outdoor activiteiten nog een korte gave demonstratie vuurspuwen. Na een lekker zakje chips vertrokken we weer met de fiets naar school.

Op school hebben de kinderen zoveel pannenkoekengegeten dat we het ijsje maar bewaard hebben voor de volgende dag