Jeugdolympiade groepen 6:

Vrijdag 14 juni hebben verschillende basisscholen gestreden om de titel “Sportiefste school van Hellevoetsluis” Dit jaar deden onze groepen 6 mee aan deze sportieve dag.

Het evenement valt onder de paraplu van ‘Lekker bezig! Hellevoetsluis’ en daarom werken PLUS Trommel en Evides Waterbedrijf mee. PLUS Trommel levert het gratis fruit en Evides Waterbedrijf geeft elk kind een waterbidon. Het sportieve evenement bestaat uit drie teamsporten (handbal, voetbal en slagbal) en vijf atletiekonderdelen (60 meter sprint, 400 meter hardlopen, verspringen, tennisbalwerpen en hordelopen). Op de velden van v.v. Hellevoetsluis vinden de atletiekonderdelen plaats en op de velden van HC Voorne de teamsporten.

De organisatie van de Jeugdolympiade is in handen van Sportteam PUSH en zij werken hierin nauw samen met het Helinium en de gemeente Hellevoetsluis.

De leerlingen van het Helinium helpen mee bij de organisatie. Zo helpen ze bij het opbouwen, de wedstrijdleiding, het fluiten van wedstrijden, het begeleiden van onderdelen en het afbouwen.

De opening vond vanmorgen plaats in de aula van Helinium. Voetbalvereniging Hellevoetsluis en hockeyclub Voorne stelden hun velden beschikbaar en hielpen waar nodig.

Onze groepen 6 hebben beiden een mooie bal voor de klas gekregen en groep 6A heeft een beker gewonnen voor de 3de prijs. Al met al een fijne sportieve dag voor onze leerlingen!